Dalarna!..

Sikken resa...

Började åka 7 på morronen..
David, Jag, Morbror, Mamma, Systrarna, Kusinen...
Alla tjejer hamnade i en bil, och ingen av oss har något  bra lokalsinne, men vi tänkte finns ju gps lixom..
Dock efter 3 mil körde vi fel.. Så så mkt hjälpte den, plus hade man följt den hade vi hamnat i skogen där det inte ens fanns väg.. men vi hittade.. efter en så där 3.5 timmar... suck..

Vi åkte till Sommarland ( ett vattenpalats kan man säga ) det var riktigt kul, om man bortser
från att jag haltar fortfarande ( har gått på glas ). Men var kul o se alla andra med =)




Åkte även deras Parisehjul.. Det var inge skoj, Jag mådde illa och det var knappt David kunde ta kort först däruppe.
(Det blev kort, men inte så bra! ) :p Utsiken därfrån var jätte vacker. Det var det även när man stod vid olika badaktiviteter. Och jätte bra väder hade hela dagen, molnen kom aldrig på oss utan gick runt =)




Efter en lång dag kom vi sedan till hotellet, vi checkade in o alla fick sina rum, men vårt låg mitt ute på gården :O
Var massa små hus där det fanns rum i så det var lite romantsikt så :D
Mindre än de andra rummen men det var bara gulligare så!
Varmt var det, men vi ska ju bara sova där =) Sikka fina ränder man dessutom sen denna dagen!
Och jag som hade tshirt o så på mig för att inte få någon färg så mkt! Men men skit samma
för hade så skoj så var värt det!


Efter att ha duschat och checkat in är det dags för att åka och äta!
Åkte in till Leksand ( hotellet ligger ca 1,5 mil utanför )
där hittade vi en jätte fin resturang, blev black and white, såg dock att köttet är ju inte
genom stekt, men någon gång då o då gör väl inget, är ju inte så att man
äter det varje dag=) Hehe...
Gick sedan en snabbis in i en leksaksaffär, hittade ett par öronhängen jag var på väg att köpa till Tilda med dalahästarna på.. Men blev inte att jag köpte dem! Vem vill ha det lixom.. hehe
Sen när vi kom tillbaka till hotellet så sprang man ner i bade bubbel bad och badade i den jätte
varma och fina poolen! Var jätte mysigt! Man vile inte gå där ifrån! :D



Som ni vet kan det hända roliga saker på resor.. här hände 2 pinsama saker med en gång..!!
JAg o David tänkte ge oss ut ner till vattnet ( ca 400 meter lr något) det var jätte fint o så!!
När vi sedan skulle tillbaka tyckte jag det känndes som en evighet..
kände inte igen mig heller!
Sen helt plötsligt kom vi ut på en väg! Och då var vi vilse..
Vi vände en bit o svängde åt andra hållet, men neee då kom vi någon annan stans.. o trötta var vi.. Så vi ringde mamma så fick hon leta efter oss.. haha.. Inte lätt o hitta överallt så när det finns så många gångar.. ( fanns inte så många såg vi sedan dagen efter när vi gick ner igen..)
När vi sedan hoppade in i bilen sen så sa mamma att Morbror Stefan hade blivit rånad!! Vi bara vaa faaaan lixom!!
Han hade gått in på sitt rum och då var väskan o plånboken borta.. ( han undrade oxå vem som hade bäddat sängen)...
Vi kom tillbaka till hotellet och då säger receptionisten på hotellet att han nog gick in i FEL RUM!!!
Och det roliga är.. HAN GICK IN I FEL RUM!!! det är PINSAMT om inget!!! Tänk om det hade varit några där inne!! Han hade ju hoppat på dem o trott dem var mördare lr något! Hahah.. Så på det hotellet vill han inte vara mer!! ( hade nog inte jag heller velat om det var så att jag gick in i fel rum och senda skyller på att man har blivit rånad, o sen när man går tillbaka så hamanr man i sitt rätta rum o vips så e allt tillbaka :P )
Men faan vikka skratt vi har fått denna helgen..
Vi kommer leva minst 50 år till =)




Vi passade även på att fira vår förlovningsdag eftersom det inte blev något direkt firande..
Och denna resan kommer bli minnesvärd..


Love you baby.. <3





Kommentarer
Postat av: Alexandra

ja d lät som en resa d. :P fick han tebaks plånboken o väskan då?

Grattis än en gång till förlovningen! :)

2009-07-18 @ 18:29:50
URL: http://alexandriamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback